صداهای ماشین می تواند به معنای مجموعه ای از چیزها باشد - بسته به اینکه چه زمانی اتفاق می افتد و از کجا آمده است - که تشخیص اشتباه را برای گوش آموزش ندیده دشوار می کند.
در اینجا مواردی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید و معنی آنها چیست:
صدای غرغر: غرغری که با RPM موتور بالا و پایین میرود میتواند به سطح پایین مایع فرمان فرمان اشاره کند، زیرا پمپ در واحد نیاز به روغنکاری دارد. ممکن است به سادگی نیاز داشته باشید که مایع فرمان برقی خود را پر کنید، اما باید سیستم را از نظر نشتی نیز بررسی کنید، زیرا ممکن است نیاز به تعمیر باشد.
تیک تاک از زیر کاپوت: صدای تیک تاک خفیف طبیعی است. این صدای انژکتورهای سوخت است که کار خود را انجام می دهند. صدای تیک تیک بلندتر می تواند نشان دهنده صدای بالابر یا سوپاپ باشد. صدای سوپاپ به خودی خود نگران کننده نیست - یک موتور می تواند 70000 مایل دیگر را با یک بالابر پر سر و صدا طی کند، اما با این وجود باید سطح روغن را بررسی کنید.
صدای جغجغه از قسمت جلو: خرابی اتصالات CV در یک وسیله نقلیه دیفرانسیل جلو باعث ایجاد صدایی ریتمیک صدای تق تق یا صدای جغجغه می شود که با شیشه های پایین می توانید بشنوید. یک راه خوب برای کاهش این سروصدا این است که یک پارکینگ پیدا کنید و به صورت دایره ای رانندگی کنید، با چرخ به یک طرف، و ببینید که آیا با چرخش شما در یک جهت نسبت به جهت دیگر، صدا بلندتر می شود یا خیر.
هنگامی که گیربکس را در دنده قرار میدهید، گیرکردگی قابل توجه: در خودروهای دیفرانسیل عقب، هنگامی که خودرو را در دنده قرار میدهید، یا وقتی که دریچه گاز را باز میکنید، اتصالات U خراب میشوند. این صدای شیب است که در هنگام فشار دادن گاز در مفصل گرفته می شود. در یک وسیله نقلیه FWD، این نوع گیره می تواند به معنای پایه های موتور فرسوده باشد، اگرچه از قسمت جلویی می آید. اغلب در وسایل نقلیه FWD، پایههای موتور فرسوده نیز به معنای لرزشی است که وقتی موتور تحت بار است، قویتر میشود.
قسمت جلویی جیر جیر: هنگام عبور از برآمدگی ها، صدای جیرجیر یا بیرون آمدن از قسمت جلویی می تواند نشان دهنده خرابی اتصالات توپ باشد. مفاصل توپ فرسوده اغلب به معنای رفتار نامناسب جاده و شیب و بازی زیاد در فرمان است، با اصلاح دائمی برای ماندن در یک خط مستقیم. می توانید اتصالات توپ را با جک زدن ایمن قسمت جلویی به سمت بالا تشخیص دهید تا چرخ ها آویزان شوند و سیستم تعلیق هیچ باری روی آن نداشته باشد. چرخ را در ساعت 12 و 6 بگیرید و آن را به جلو و عقب و همچنین ساعت 3 و 9 انجام دهید. ببینید که چقدر بازی بیش از حد در چرخ است و به صداهای ترکیدن یا قلقلک گوش کنید.
صدای ناله: صدای ناله یا صدای ناله کم می تواند از گیربکس ناشی شود اگر سطح مایع پایین باشد، یا اگر مایع بیش از حد کثیف و فرسوده باشد. این مشکلی است که باید فوراً برطرف شود.